Odgojiteljice Dječjeg vrtića Vrbovec posjetile su proteklog mjeseca Grčku u sklopu Erasmus + KA229 projekta pod nazivom “Inkluzija kroz senzornu integraciju”. Vrbovečki vrtić u projektu sudjeluje od 2020. godine, a cilj projekta je poticati kod djece senzornu integraciju kroz aktivnosti na otvorenom, pismenost i dobro organizirano vanjsko i unutarnje okruženje. Senzorna integracija je preduvjet dobrog kretanja, ponašanja i školskog učenja. Djeca, koristeći sva osjetila u igri, upoznaju sebe i svoju okolinu.
Odgojiteljice Katarina Dragičević, Natalija Matulić, Ivana Katinić i Natalija Šustek su tijekom studijskog posjeta Kreti imale priliku vidjeti kako poticati senzornu integraciju kroz teme mitova i legendi za djecu. – Na Kreti smo posjetili dva dječja vrtića, proveli aktivnosti na otvorenom, posjetili palaču na Knossosu, organizatori su nam pripremili nekoliko izleta i posjeta. Vidjeli smo kako kasnije te aktivnosti prezentiraju djeci i kako rade s djecom, odnosno kako djeci predškolskog uzrasta približiti kulturnu baštinu našeg kraja – rekla je Natalija Matulić.
Rad s djecom u Grčkoj razlikuje se od našeg sistema rada ističe odgojiteljica Ivana Katinić. –Oni rade dosta školski, kod nas djeca imaju puno više slobode, puno su aktivnija, no baš zato su te razmjene dobre jer možemo razmjeniti naša iskustva i poglede na pedagogiju, jer svaka država ima drukčije pedagoške standarde. Sve je to jedno vrlo kvalitetno iskustvo – ističe Katinić.
Podsjećamo, Dječji vrtić Vrbovec je u lipnju bio domaćin odgojiteljicama iz Islanda, Švedske, Rumunjske, Grčke i Poljske u sklopu projekta. Gošće su pratile aktivnosti u vrbovečkom vrtiću, sudjelovale na raznovrsnim prezentacijama, radionicama, stručnim posjetima i diskusijama te kulturnom istraživanju naše zemlje. – Gošće su bile izrazito zadovoljne s onim što smo im ponudili, jako im se sviđa naš način rada, naše su primjere dobre prakse počeli primjenjivati na Islandu, u Poljskoj, Rumunjska je uvela neke naše ideje, tijekom našeg posjeta Grčkoj, kolegica iz Islanda su se još jednom osvrnule na posjet našem gradu i ono što su tu vidjeli – rekla je Katinić.
Projekt je sada u trećem, završnom periodu koji se bavi planiranjem i organiziranjem kvalitetnog i poticajnog okruženja za svu djecu uključujući učenje kroz sva osjetila i različite vrste aktivnosti. Idući posjet je u Švedskoj, u siječnju 2023. godine gdje će odgojiteljice boraviti pet dana u svrhu učenja, razmjene i dijeljenja pedagoške prakse. Projekt službeno završava u kolovozu sljedeće godine, a zadnje putovanje predviđeno je u Rumunjsku u svibnju.
Zamjenica ravnateljice Dječjeg vrtića Vrbovec Petra Prelog pojasnila je na koji će način odgojiteljice koje sudjeluju u projektu svoja iskustva i znanja prenijeti na kolegice i lokalnu zajednicu. – Diseminaciju (predavanje) i razmjenu dobre prakse naše odgojiteljice prenijeti će svojim kolegicama na našim odgojiteljskim vijećima, a završnu diseminaciju za građanstvo dogovoriti ćemo u suradnji s Narodnom knjižnicom Vrbovec i to početkom lipnja gdje će i građani moći čuti kako je tekao projekt i koja iskustva iz viđenih posjeta naše odgojiteljice mogu primijeniti u svakodnevnom radu. Provedbu projekta ”Inkluzija kroz senzornu integraciju” možete pratiti i na našim web stranicama vrtića www.dv-vrbovec.hr – naglasila je Prelog te zahvalila svim odgojiteljima, suradnicima i roditeljima na angažmanu i suradnji.
Dani Erasmusa
Dani Erasmusa 2022. godine održavali su se 13., 14. i 15. listopada u cijeloj Europi i partnerskim zemljama programa Erasmus+. Dječji vrtić Vrbovec uključio se u događaj, surađujući sa 6 predškolskih ustanova (Island, Švedska, Grčka, Rumunjska, Hrvatska i Poljska) koje su uključene u Erasmus projekt pod nazivom ”Inkluzija kroz senzornu integraciju”. Tema našeg eTwinning projekta su stabla koja simboliziraju uključenost na više načina: komunikaciju, suživot, raznolikost i povezanost. Svaka ustanova ili škola zasadila je drvo u svom dvorištu koja simbolizira inkluziju.