Učenici Srednje škole Vrbovec izradili repliku Vukovarskog vodotornja

0
Komunalac add

Učenici 2. d razreda Srednje škole Vrbovec su ove godine dali dodatni obol obilježavanju Dana sjećanja na žrtvu Vukovara izradom replike prepoznatljivoga vukovarskog simbola i čitanjem kratkih priča iz knjige “Priče iz Domovinskog rata iz pera srednjoškolaca”.

Nakon zajedničkog planiranja i dogovaranja, primili su se i posla. Na satovima razrednika, a i u svoje slobodno vrijeme,  radili su nacrt, mjerili, izrezivali, bojali i lijepili stiropor nastojeći  da vodotoranj bude što vjerniji originalu. Na kraju su i sami bili oduševljeni konačnim izgledom tornja, ali i dirnuti tragedijom koju on simbolizira.

Na lampione koje su zapalili ispod tornja stavili su njima najupečatljivije citate kratkih priča, a neke od potresnih priča su izložili na plakate. Priče iz te knjige su ušle u završni krug za dodjelu nagrada za kratku priču o Domovinskom ratu za učenike srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Iako su autori tih priča srednjoškolci i nisu svjedoci vukovarske tragedije, njihove su priče autentične i potresne kao da su živjeli u ratnom i poslijeratnom vremenu.

Ideja o replici vukovarskog tornja je nastala i zbog činjenice što ovi učenici do Vukovara nisu došli u osmom razredu jer im je tu stručnu ekskurziju oduzela pandemija. Učenici su u početku bili jako skeptični i zabrinuti kako će oni to napraviti, ali sve je išlo po planu. Moram ih pohvaliti da su unaprijed razmišljali i sjetili se da ne bismo smjeli gornji dio vodotornja lijepiti u knjižnici jer ga nećemo moći iznijeti van. Iako su se djelomično zabavljali prilikom izrade, na dan postavljanja vodotornja i lampiona, bili su ozbiljni, šutljivi i prisjetili se njegove važnosti – rekla je prof. Adrijana Levatić, prof. hrvatskog jezika, koja je ujedno i razrednica 2.d.

Kod projekta mi se svidjelo to što je bio posvećen Vukovaru koji je stradao u Domovinskom ratu. Prvo smo izrezivali komade stiropora. Zatim smo te komade stiropora poslagali u krug. Onda smo ih počeli lijepiti. Kada smo ih zalijepili, sve dijelove vodotornja smo počeli bojati. Na kraju smo složili, obojali i zalijepili kupolu vodotornja – objašnjava Mario Kos svoje dojmove i tijek izrade.

Iskreno, na početku, kada je razrednica predložila tu ideju, mislio sam da nećemo uspjeti,ali kada smo krenuli izrađivati, vidio sam da nije tako teško. Bio sam zadovoljan kako se vodotoranj izgrađivao i kako smo svi sudjelovali u izgradnji. Bio sam ponosan na sebe, svoje prijatelje iz razreda i razrednicu kada se vodotoranj postavio u hodniku, a pogotovo kada nas je ravnateljica pohvalila. Nadam se da ćemo i u budućnosti opet nešto zanimljivo izrađivati – nadovezao se Marko.

Ovo je djelo nastalo pod mentorstvom njihove razrednice Adrijane Levatić, profesorice hrvatskog jezika, i knjižničarke Ane Dobraš koje su, kao i ostali učenici i nastavnici,  i same oduševljene ne samo krajnjim ishodom ovog projekta, već i ozbiljnošću, odgovornošću i angažmanom samih učenika.

 

Anica Fintić ( Srednja škola Vrbovec)

Komentiraj

Molimo Vas da unesete svoj komentar
Molimo Vas da ovdje unesete svoje ime