Noviteti iz Narodne knjižnice Vrbovec

0
Foto: Pixabay
Komunalac add

Marco Balzano: Ostajem ovdje – Ova fascinantna priča upoznaje nas s junakinjom Trinom iz sela Curon u Alto Adigeu, čiji narod govori njemački. Ona sanja postati učiteljicom, ali dolaskom Mussolinija na vlast sve se mijenja. Trinin miran život naglo prestaje, a mladalački san o učiteljskoj karijeri razbija se o oštre stijene povijesnih događaja što će se u godinama koje slijede poput prokletstva nadviti nad tu pitoresknu regiju i njezine vrijedne stanovnike. U dugoj ispovijedi svojoj davno izgubljenoj kćeri sada već ostarjela Trina otkrit će cijeli svoj dramatični život, ali i svoj nesalomljivi duh u borbi s fašistima, nacistima, ratom i, napokon, branom čijom će izgradnjom zauvijek biti potopljeno sve što je voljela i što joj je pripadalo. Inspiriran upečatljivom slikom zvonika koji se i danas uzdiže iz jezera Resia, Marco Balzano napisao je impresivan, važan roman u kojem se veliki politički trenuci isprepliću sa životima običnih ljudi. Višestruko nagrađivan, roman Ostajem ovdje dirljiva je posveta mjestima Južnog Tirola kojih više nema, posveta je ljudima i njihovoj borbi za istinu i pravdu. Roman je i posveta opstojnosti i pripadanju, nakon kojeg značenje riječi dom poprima jednu potpuno novu dimenziju.

Kirsti Lonka : Fenomenalno učenje iz Finske – Rezultati finskih učenika na PISA testovima razlog su sve većeg globalnog interesa za finske škole i finski način obrazovanja učitelja. Kojim će smjerom Finska ići u budućnosti? Ova knjiga, koja opisuje finski put prema kompetencijama za 21. stoljeće i uzbudljivi koncept učenja utemeljenog na fenomenima, pruža odgovor na to pitanje. Put prema globalizaciji, digitalizaciji i automatizaciji popločan je brojnim izazovima s kojima se suočavaju zemlje diljem svijeta. Autorica čitateljima živopisno otkriva kako je Finska od iznimno siromašne zemlje izrasla u stabilnu i bogatu državu stalno stavljajući pismenost i obrazovanje na prvo mjesto. Finci trenutno rade na podizanju svojeg školskog sustava na novu razinu i uspostavljanju novih obrazovnih standarda, što iziskuje intenzivne reforme u školama i u obrazovanju učitelja. Sve je to zasnovano na rezultatima znanstvenih istraživanja. Osim što se u ovoj knjizi bavi novim finskim kurikulom, profesorica Kirsti Lonka govori i o najnovijim spoznajama u obrazovanju, inovativnim pedagoškim metodama, upotrebi tehnologije i novim okolinama za učenje.

Nataša Šunić Vargec, Jelena Brezovec: Ples slova – Zašto mi slova „plešu“ po papiru? Zašto sam sporiji u čitanju? Zašto mi treba puno vremena da napišem jednu riječ? Kad treba pokazati lijevo, zašto uvijek pokažem desno? Zašto još nisam naučio na sat, a imam 10 godina? Ovako počinje priča dječaka Petra. On ima 10 godina i ima teškoće s čitanjem, pisanjem i računanjem, odnosno disleksiju, disgrafiju i diskalkuliju. U priči Ples slova Petar nam priča o kakvim se teškoćama radi, kako se bori da ih svlada, zašto ide logopedu i drugim stručnjacima i kako izgleda njegovo djetinjstvo. Saznajemo i mnoge druge zanimljivosti iz Petrova života jer on je baš kao i svako druge dijete znatiželjan, zaigran, osjećajan i željan razumijevanja i prihvaćanja. Cilj ove priče je upravo to – razumjeti teškoću, prihvatiti različitost, razviti suosjećanje i pomagati. Svakome, posvuda i uvijek, a posebno djeci s disleksijom, disgrafijom i diskalkulijom.

Pripremila: Mateja Hrgovan, Narodna knjižnica Vrbovec

Komentiraj

Molimo Vas da unesete svoj komentar
Molimo Vas da ovdje unesete svoje ime